Om Broadcast Communication

Marie Holhammar, äger Broadcast Communication

Med engagemang, passion och noggrannhet spelar det faktiskt ingen roll vilka verktygen är.

Från Tippex till Twitter

Verktygen förändras men grunden är densamma. Ett tydligt, genomtänkt och konsekvent budskap är alltid framgångsrikt.

Konceptet höll på Croisetten i Cannes, när PR-eventet för filmen »Naken« visades på TV i 46 länder. Det fungerade vid den framgångsrika PR-lanseringen av Hotel Rival vid Mariatorget, vid folk- och segelfesten Trosa Seglar Vackert och för långsiktigt kommunikationsarbete kring Skärholmen SKHLM, Grundig och filmen »Ondskan«

Det är lika sant idag när vi skapar berättelser kring Trosa kommuns attraktiva företagsklimat och kommunicerar Skrapans engagemang i BRIS Challenge 2012.

Med engagemang, passion och noggrannhet spelar det faktiskt ingen roll vilka verktygen är.

Marie Holhammar startade kommunikationsbyrån Broadcast Communication 1993. Med i bagaget fanns erfarenhet från jobbet som marknadschef på Columbia TriStar Films, uppdraget som press- och medieansvarig i Skandinavien för den brittiska satellitkanalen Super Channel samt arbetet som informatör vid Härnösands 400-årsjubileum.

Akademiska poäng omfattar en fil kand i masskommunikation, kurser i nordiska språk, antikens kultur- och samhällsliv samt juridikstudier.